Veelgestelde vragen

Bestellen & bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Nederland: De verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland zijn €4,95.
Gratis verzending vanaf €50,-.

België: De verzendkosten voor bestellingen binnen België zijn €5,95.
Gratis verzending vanaf €50,-.

Duitsland: De verzendkosten voor bestellingen binnen Duitsland zijn €6,95.

Tijdelijke acties waarbij geen verzendkosten worden berekend, gelden uitsluitend voor adressen in Nederland en België.

Wat is de levertijd?

Jouw Zusss pakketje wordt binnen 1-3 werkdagen verzonden.

* Let op 1: wij kunnen helaas geen garantie geven wat betreft onze postpartijen. Je ontvangt altijd een mail, met een track & trace code, zodra jouw pakketje Zusss verlaat. Hiermee kun je altijd de actuele bezorgstatus inzien.

* Let op 2: tijdens feestdagen, acties en lanceringen is het bij DHL, PostNL en Zusss drukker dan normaal. Ondanks de drukte doen we er alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te verwerken en versturen. Houd er rekening mee dat het pakket later bij je aan kan komen dan dat je van ons gewend bent. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij de bezorging?

Ben je niet thuis tijdens de levering? Dan kan het pakket bij de buren worden afgeleverd, de volgende dag opnieuw worden aangeboden of naar een afhaalpunt worden gebracht. Check de Track & Trace-code om te zien wat van toepassing is.

In veel gevallen kun je zelf een andere bezorgoptie kiezen als het standaard bezorgmoment niet uitkomt. Via de Track & Trace kun je controleren of deze optie beschikbaar is. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor levering op een veilige plek rondom het huis of op een andere dag.

Kan ik een bestelling op een zelfgekozen datum laten bezorgen?

Bij Zusss is het op dit moment nog niet mogelijk om een bestelling op een zelf gekozen datum te laten bezorgen.

Wat kan ik doen wanneer ik per ongeluk een verkeerd adres heb opgegeven?

Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kunnen we het adres aanpassen. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice per telefoon of e-mail.

In welke landen kan ik een bestelling laten bezorgen?

Wij leveren bestellingen in onderstaande landen:

  • Nederland
  • België
  • Duitsland
Kan ik per telefoon of e-mail bestellen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk, je kunt alleen in onze webshop bestellen. Ons systeem is eenvoudig en gebruikersvriendelijk, maar mocht je nog vragen hebben over hoe je online bestelt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb per ongeluk een verkeerd product besteld, kan ik dit nog wijzigen/annuleren?

Wanneer een order is geplaatst, wordt deze direct doorgezet naar ons externe magazijn. Hierdoor kan een bestelling niet meer gewijzigd, of geannuleerd worden.

Kunnen bestellingen ook worden samengevoegd?

Na het plaatsen van meerdere orders, kunnen deze niet samen worden gevoegd.

Ik kan een product niet meer online vinden, is het dan uitverkocht?

Indien het artikel online niet meer te vinden is op zusss.nl, is het artikel inderdaad uitverkocht. Het kan zijn dat een uitverkocht maat weer beschikbaar komt. Laat je e-mailadres achter bij de uitverkochte maat en we sturen je een e-mail zodra het weer op voorraad is.

Kun je pre-orderen op zusss.nl?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen per mail?

Het kan voorkomen dat e-mailbevestigingen in de spam/ongewenste inbox terechtkomen. Heb je de e-mail niet ontvangen na het plaatsen van de bestelling en is de betaling wel afgerond, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je een orderbevestiging, daar vindt je een opsomming van je bestelde artikelen. Je ontvangt geen losse factuur. Indien je deze wel wenst, vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice.

Retourneren

Hoe kan ik mijn order retourneren?

Via onze Retourneren pagina kan je online je retour aanmelden.

Wat is de retourtermijn?

Ben je niet helemaal tevreden en wil je een artikel retourneren? Geen enkel probleem! Binnen 30 dagen ná ontvangst van de bestelling kun je de artikelen zonder problemen terugsturen (m.u.v. cadeaubonnen).

Zijn de retourkosten voor eigen rekening?

De kosten voor het terugsturen van je retour zijn voor eigen rekening. Ga je voor Returnista, dan ben je het voordeligste uit. Terugsturen kan met Returnista of door een eigen gekozen verzendpartij. 

Wat kan ik doen als ik een kapot artikel heb ontvangen?

Heb je een beschadigd of kapot item ontvangen? Stuur dan een e-mail met je ordernummer en een foto van het beschadigde artikel naar info@zusss.nl. We helpen je graag verder!

Wat kan ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?

Heb je een ander artikel ontvangen dan besteld? Stuur dan een e-mail met je ordernummer en een foto van het geleverde item via info@zusss.nl. We lossen het graag voor je op!

Mijn bestelling is niet compleet geleverd, wat nu?

Ontbreken er items in je bestelling? Stuur dan een e-mail met je ordernummer en een omschrijving van de ontbrekende producten naar info@zusss.nl. We lossen het graag voor je op!

Heb je een beschadigd item ontvangen? Mail dan het ordernummer van jouw bestelling en een foto van de beschadiging naar info@zusss.nl. We helpen je graag verder!

Binnen welke termijn wordt mijn retour verwerkt?

Je krijgt van ons een e-mail zodra wij je retourzending hebben verwerkt. Dit zal doorgaans binnen 10 werkdagen na ontvangst zijn. Mocht je voor Returnista hebben gekozen, ontvang je tussentijds een mail op het moment dat je retour in ontvangst is genomen bij ons. Indien van toepassing wordt het retourbedrag binnen ca. 5 werkdagen overgemaakt naar jouw bankrekening of verwerkt via Riverty.

Kan ik meerdere bestellingen in één zak/doos retourneren?

Indien de ingevulde retourformulieren van alle bijbehorende bestellingen in de retourzending aanwezig zijn, is het geen probleem om alles in één pakket retour te sturen. Je hoeft maar één order bij Returnista aan te melden als retour.

Kan ik sale items retourneren?

Ja, ook sale items mag je binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.

Wat gebeurt er met het saldo van mijn cadeaubon wanneer ik mijn artikel retour stuur?

Retourneer je een artikel dat je met een Zusss cadeaubon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw cadeaubonsaldo vanzelf bijgewerkt.

Kan ik mijn retourzending ook afgeven bij een verkooppunt of bij jullie hoofdkantoor in Ridderkerk?

Nee, dat is niet mogelijk. Omdat wij werken met een extern magazijn, kunnen retourzendingen niet worden afgegeven bij een verkooppunt of ons hoofdkantoor.

Cadeaubon en kortingscodes

Wat is het verschil tussen een cadeaubon en een kortingscode?

Zowel een cadeaubon als een kortingscode zijn allebei in te wisselen in de winkelmand. Boven de knop 'afrekenen' kun je kiezen voor 'kortingscode invoeren'.

Retourneer je een product dat je met een Zusss cadeaubon hebt aangeschaft? Dan wordt jouw cadeaubonsaldo automatisch bijgewerkt.

Wat zijn de voorwaarden van de Zusss cadeaubon?

• Alleen te besteden in onze webshop www.zusss.nl.
• Geldig tot 2 jaar na uitgifte.
• Niet inwisselbaar voor geld.
• Retourneer je een item dat (deels) met een cadeaubon is betaald? Dan wordt het bedrag teruggestort op je cadeauboncode.

Kan ik mijn Zusss cadeaubon ook bij een verkooppunt verzilveren?

Nee, de Zusss cadeaubon is uitsluitend te besteden op www.zusss.nl en kan niet bij verkooppunten worden ingewisseld. Heb je een favoriet Zusss verkooppunt in de buurt? Vaak bieden onze verkooppunten ook een eigen cadeaubon aan.

Wat zijn de voorwaarden van de Zusss kortingcodes?

• Alle kortingscodes zijn geldig tot en met de vermelde einddatum.
• Kortingscodes zijn eenmalig te gebruiken.
• Je kunt kortingscodes niet inwisselen voor geld of laten bijschrijven op jouw saldo.
• Bij meerdere artikelen wordt de korting evenredig verdeeld over de producten.
• Annuleer of retourneer je een artikel? Dan vervalt de korting op dat item.
• Stuur je alles retour? Dan vervalt de volledige korting.
• Indien vermeld in de actievoorwaarden, kan er maar één kortingscode worden gebruikt.

Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing bij Zusss winacties?

De algemene actievoorwaarden van Zusss winacties lees je hier.

Materialen & verzorging

Hoe kan ik mijn Zusss (kleding)item wassen?

Voor alle wasvoorschriften kun je terecht op onze Materialen en verzorging pagina. Hier leer je per materiaal wat de eigenschappen zijn en hoe je jouw product kunt wassen en verzorgen. Zo zorgen we er samen voor dat jij langer kunt genieten van jouw kledingstuk.

Zijn jullie tassen gemaakt van PU?

Ja, onze tassen zijn gemaakt van PolyUrethaan (PU) en worden geproduceerd zonder dierenleed. PU is niet per definitie duurzaam te noemen, aangezien het productieproces niet biologisch afbreekbare stoffen bevat. Hoewel er tegenwoordig innovatieve, milieuvriendelijkere alternatieven bestaan zoals maisleer of kurk, is dat niet voor ieder merk weggelegd om in te zetten met het oog op gebruikersgarantie voor klanten. PU is te onderscheiden van echt leer door te kijken naar de prijs. De productie van echt leder is een stuk kostbaarder. PU is daarnaast waterbestendig, zacht en lichter in gewicht. Je haalt er gemakkelijk een vochtige doek overheen om het schoon te maken. Voor Zusss is het gebruik van PU op dit moment de meest diervriendelijke vorm van het produceren van onze tassen. Uiteraard kijken we voortdurend naar de mogelijkheden die in ons bereik liggen om productieprocessen blijvend te verbeteren en verduurzamen. Vind een tas van veganistisch leer die bij jou past in de categorie tassen.

Wat kan ik doen tegen statische kleding?

Door droogte en wrijving zit er mogelijk elektrische lading aan kleding. Dit kan je merken bij het passen van kleding. Bij aanraking van de kleding voel je dan bijvoorbeeld een schokje of knettering. In de winter kan je hier meer last van hebben dan in de zomer. Zo heb je misschien weleens last van statisch haar in de winter. Dit komt doordat de lucht in de omgeving droger is. Naast droogte zijn er ook een aantal stoffen die sneller elektrisch laden. Denk hierbij aan polyamide, acryl en wol.

Heb je last van statische kleding? Wij geven je graag een paar makkelijke en handige tips om van statische kleding af te komen.

  • Metalen kledinghanger: Vlak voordat je je favoriete nieuwe kledingstuk aandoet, haal je een kledinghanger van ijzerdraad door de binnenkant van het item waardoor de statische elektriciteit verdwijnt.
  • Wassen: Voeg tijdens de wasbeurt een klein beetje azijn toe. Ook wasverzachter helpt tegen statische kleding.
  • Vriezer: Heb je een half uurtje de tijd? Leg het item dan in de vriezer.
  • Bodylotion: Bodylotion voorkomt dat kleding aan je huid vast blijft kleven. Smeer de huid voldoende in met bodylotion.
Welke duurzaamheidskeurmerken gebruikt Zusss?

Zusss werkt samen met verschillende leveranciers die op een steeds duurzamere wijze produceren. In samenwerking met deze leveranciers zetten we kleine stappen op het gebeid van duurzaamheid. Zo zijn onze leveranciers aangesloten bij verschillende keurmerken en organisaties die zorg dragen tijdens het productieproces voor mens en milieu. Wil jij meer lezen over welke keurmerken er aangesloten zijn bij onze leveranciers en waar deze voor staan, lees dan het artikel duurzame keurmerken en organisaties.

Duurzaamheid

Is Zusss duurzaam?

Zusss heeft een heel divers en breed productaanbod van fashion en lifestyle producten. Wij gebruiken veel verschillende materialen en werken met verschillende leveranciers uit diverse landen. Regelmatig zitten wij met onze leveranciers om de tafel om op zoek te gaan naar duurzame product- en materiaalkeuzes. Wij zijn altijd bezig met het verbeteren van productieprocessen en het maken van bewuste keuzes voor producten, materialen, verpakkingen en productielanden. Om een goede footprint na te laten, zorgen wij goed voor elkaar en de wereld om ons heen. Wil je meer weten over de keuzes die wij hebben gemaakt en gaan maken, lees dan ons artikel duurzame keuzes.

Welke duurzaamheidskeurmerken gebruikt Zusss?

Zusss werkt samen met verschillende leveranciers die op een steeds duurzamere wijze produceren. In samenwerking met deze leveranciers zetten we kleine stappen op het gebeid van duurzaamheid. Zo zijn onze leveranciers aangesloten bij verschillende keurmerken en organisaties die zorg dragen tijdens het productieproces voor mens en milieu. Wil jij meer lezen over welke keurmerken er aangesloten zijn bij onze leveranciers en waar deze voor staan, lees dan het artikel duurzame keurmerken en organisaties.

Overige vragen

Kan het zijn dat er een foutje in jullie drukwerk of online publicatie staat?

Regelmatig verspreiden wij drukwerk om de nieuwe collectie, campagnes of extra sfeer te delen met jou. Het kan wel eens zijn dat hier een foutje in wordt gemaakt. Alle informatie, prijzen en teksten zijn daarom onder voorbehoud van druk- en/of zetfouten.

Shop kleding

Shop kleding

Met de dames kleding van Zusss straal je van oor tot oor. Van prachtige tops en fijne vesten, tot mooie jurken en warme sjaals.

Ontdek
Shop in huis

Shop in huis

Gezellige woonaccessoires kunnen van een huis jouw thuis maken. Steek de kaarsen lekker aan, plof op de bank en geniet!

Ontdek